Javascript is required
Przejdź do treści głównej
header image

eduSensus DAY | Wakacje pod kontrolą

Wyzwania, zagrożenia, rola nauczyciela

eduSensus day logo.jpg

Konferencja online dla nauczycieli, szkolnych specjalistów i dyrektorów



Zapraszamy na przedwakacyjną edycję spotkania eduSensus DAY - już we wtorek 10 czerwca o godz. 17:00.

Porozmawiamy o:
  • tematach, które warto poruszyć z rodzicami uczniów jeszcze przed wakacjami;
  • sposobach na budowanie samodzielności przez uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, szczególnie ze spekteum autyzmu;
  • o tym, dlaczego warto wzmacniać uczniów na koniec roku szkolnego, niezależnie od ich ich wyników. 
Zaproszeni przez wydawnictwo Nowa Era eksperci - praktycy, na co dzień pracujący z dziećmi i młodzieżą ze SPE w salach klasowych i gabinetach terapeutycznych - podzielili się z uczestnikami konferencji swoją wiedzą i różnorodnym doświadczeniem.
Dlaczego warto wziąć udział w eduSensus DAY:
  • Prelekcje ekspertów na temat powszechnie występujących trudności edukacyjnych i wyzwań szkolnych.
  • 100% praktycznej wiedzy, porad i inspiracji do pracy.
  • Certyfikat uczestnictwa.
  • Materiały dodatkowe do pobrania - karty pracy, materiały informacyjne do przekazania rodzicom.
  • KONKURS dla uczestników - możliwość wygrania rocznego dostępu do platformy eduSensus dla całej szkoły!

Program konferencji



Zapraszamy do wysłuchania całości lub do udziału w wybranych, interesujących Państwa modułach.

Budujmy samodzielność uczniów ze SPE!



Wakacje to dla uczniów okres odpoczynku od szkoły, a także nowych wyzwań i sytuacji społecznych. To także znakomita okazja by się w tych sytuacjach sprawdzić. Dotyczy to wszystkich dzieci, ale jest to szczególnie ważne w przypadku uczniów z trudnościami w funkcjonowaniu społecznym, np. ze spektrum autyzmu. 

Samodzielność uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi - dlaczego warto wykorzystać okres wakacji na budowanie nowych kompetencji i jak to zrobić? Co może zrobić nauczyciel a co terapeuta, by zachęcić ucznia - a często i samego rodzica - do budowania samodzielności dziecka? 

Rozmawiać o tym będą znakomite terapeutki:

Magdalena Szuksta-Cendrowska - nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, terapeuta pedagogiczny i logopeda w szkole podstawowej. Pomaga dzieciom z dysleksją i ryzykiem dysleksji.

Katarzyna Sirak - pedagog specjalny, w przeszłości wieloletnia wicedyrektor i dyrektor szkoły z oddziałami integracyjnymi. Redaktor i współautor specjalistycznych programów multimedialnych eduSensus do pracy z dziećmi ze SPE – m.in. do terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu, a także wspierających edukację wczesnoszkolną.

 

Wakacje z emocjami - jak przekuć wyzwania w mocne strony



Myśląc o wakacyjnej przerwie naszych podopiecznych, w pierwszej kolejności przychodzą nam do głowy trudne sytuacje i zagrożenia na które dzieci i młodzież będzie narażona. To ważny komunikat, który przekazujemy uczniom i ich rodzicom. Ale przecież to czas, który można wykorzystać do wzmacniania i ćwiczenia kompetencji społecznych i osobistych przez dzieci i młodzież. To czas, w którym nasi uczniowie znajdą się w zupełnie nowych dla siebie sytuacjach, Warto, żeby przy okazji nauczył się jak budować zaufanie do rodziców i opiekunów, jak dbać o siebie, czy wyznaczać i respektować granice.

Jaką wiedzę może przekazać uczniom i ich rodzicom wychowawca, psycholog szkolny, pedagog czy terapeuta?

Konkretne przykłady zaproponuje, w rozmowie z Mariuszem Korpolińskim, Joanna Szulc – psycholog i dziennikarka, autorka bajek psychoedukacyjnych, tekstów i książek z zakresu wychowania i wspierania rozwoju, m.in. książki „Kochaj i pozwól na bunt. Jak towarzyszyć nastolatkom w dorastaniu”.

Jak oceniać, żeby doceniać?



Koniec roku szkolnego to nie tylko zapowiedź wakacyjnego odpoczynku. To dla nauczycieli konieczność podsumowania postępów uczniów, a dla wielu uczniów stres związany z tą oceną. Wykorzystajmy koniec roku szkolnego, by dostrzec również te nieoczywiste talenty uczniów. 
W czym może pomóc mapa talentów? Czym jest strategia języka akwarium? Wystąpienie Renaty Polak-Gardaś to nie tylko opowieść o tym, jaką moc ma język w ocenianiu, ale też źródło ciekawych inspiracji i autentycznych przykładów z australijskich i polskich szkół. 

Renata Polak-Gardaś to doświadczony mówca, nauczyciel i prawnik. Doświadczenie jako nauczyciel zdobywała w Australii, gdzie tworzenie środowiska przyjaznego i inkluzywnego dla uczniów jest sprawą nadrzędną. Łącząc praktyczne doświadczenie pedagogiczne z wiedzą prawniczą, skutecznie wspiera szkoły w budowaniu środowisk, w których każde dziecko – niezależnie od pochodzenia, możliwości czy wyzwań – ma szansę na rozwój i sukces. Jej wystąpienia inspirują do zmian, oferując konkretne narzędzia i strategie, które łączą teorię z codzienną praktyką w klasie.