Javascript is required
Przejdź do treści głównej

Ścieżka terapeutyczna PRACA Z TEKSTEM



Ścieżka terapeutyczna PRACA Z TEKSTEM Poziom 1 to zestaw ćwiczeń, materiałów i narzędzi wybranych z istniejących bloków terapeutycznych. Odpowiednio wyselekcjonowane elementy zostały ułożone tak, by wspierać terapię uczestników zajęć w danym obszarze.

Autorką ścieżki PRACA Z TEKSTEM Poziom 1 jest Daria Dunajska – nauczycielka i terapeutka z długoletnim stażem.

PRACA Z TEKSTEM | Poziom 1



Ścieżka terapeutyczna do wykorzystania w pracy z dziećmi w celu rozwijania umiejętność czytania, rozumienia tekstu i pracy zgodnie z instrukcją



PRACA Z TEKSTEM Poziom 1
to blok terapeutyczny, który wspiera rozwój kompetencji językowych i poznawczych poprzez atrakcyjne ćwiczenia, zadania i gry multimedialne. Szczególny nacisk położono na czytanie ze zrozumieniem, analizę tekstu oraz pracę z instrukcją.

 Materiały zgromadzone w ścieżce zostały podzielone na trzy kategorie:

  • Wyraz – zadania i gry multimedialne poświęcone pracy z wyrazem, na przykład: łączenie sylab w wyrazy, wyszukiwanie odpowiednich wyrazów, rozsypanki literowe, domino, memory, wykreślanki, wisielec, rebusy;
  • Zdanie – zbiór ćwiczeń związanych z samym zdaniem, na przykład: wyszukiwanie odpowiedniego zdania, rozsypanki wyrazowe, łączenie zdań;
  • Tekst – krótkie, zabawne wierszyki; podczas pracy uczeń ćwiczy umiejętność czytania, może odpowiadać na pytania nauczyciela odnośnie treści wiersza, a następnie wykonywać zadania, takie jak na przykład zaznaczanie elementów pojawiających się w utworze, uzupełnianie brakujących wyrazów w tekście itp.

PRACA Z TEKSTEM PRO | Poziom 1 zawiera:

  • 30 kart pracy z ilustracjami sytuacyjnymi – dla dzieci z większymi trudnościami w czytaniu, rozwijających analizę wzrokową, rozumienie kontekstu i myślenie logiczne,
  • 30 kart pracy z krótkimi wierszykami i zadaniami dotyczącymi ich treści – wspierających naukę czytania, rozumienia tekstu i wyszukiwania informacji.

Dzięki zróżnicowanym materiałom ścieżka umożliwia indywidualizację pracy terapeutycznej i skuteczne wspieranie rozwoju dzieci w obszarze czytania i komunikacji językowej.