Javascript is required
Przejdź do treści głównej
  • TRUDNOŚCI ORTOGRAFICZNE

    Poziom 1: Dla uczniów rozpoczynających naukę zasad polskiej pisowni
  • TRUDNOŚCI ORTOGRAFICZNE

    Poziom 2: Dla uczniów doskonalących znajomość zasad pisowni języka polskiego
  • TRUDNOŚCI ORTOGRAFICZNE

    Poziom 3: Dla uczniów doskonalących umiejętność poprawnego pisania i redagowania wypowiedzi

Ścieżka terapeutyczna TRUDNOŚCI ORTOGRAFICZNE



Ścieżka terapeutyczna TRUDNOŚCI ORTOGRAFICZNE to zestaw ćwiczeń, materiałów i narzędzi wybranych z bloków terapeutycznych, odpowiednio ułożonych tematycznie, by wspierać terapię uczestników zajęć w danym obszarze.

Autorką odpowiednio zaplanowanej i ułożonej ścieżki jest Daria Dunajska – nauczycielka i terapeutka z długoletnim stażem.

TRUDNOŚCI ORTOGRAFICZNE | Poziom 1



Dla uczniów rozpoczynających naukę zasad polskiej pisowni

TRUDNOŚCI ORTOGRAFICZNE Poziom 1 to zestaw materiałów, ćwiczeń i gier edukacyjnych wspierających naukę oraz utrwalanie zasad ortograficznych języka polskiego. Ścieżka została przygotowana z myślą o uczniach szkół podstawowych, którzy potrzebują atrakcyjnej formy nauki pisowni trudnych wyrazów. Zgromadzone treści pomagają w rozumieniu reguł ortograficznych i ich praktycznym stosowaniu podczas pisania.

Ścieżka terapeutyczna TRUDNOŚCI ORTOGRAFICZNE Poziom 1 została opracowana w oparciu o programy multimedialne z serii eduSensus:

• DYSLEKSJA PRO Poziom 2,
• LOGOPEDIA PRO Pakiet GOLD.

Wspomaga m.in. rozwój następujących umiejętności:

• poznawanie i zapamiętywanie podstawowych zasad pisowni wyrazów z „ó”, „u”, „h”, „ch”, „ż”, „rz”, „ą”, „ę”, „nie” oraz zmiękczeniami,
• rozpoznawanie i poprawne stosowanie poznanych zasad w prostych wyrazach i zdaniach,
• doskonalenie poprawnej pisowni poprzez ćwiczenia i gry multimedialne,
• rozwijanie spostrzegawczości, pamięci wzrokowej i koncentracji,
• kształtowanie pozytywnych nawyków ortograficznych w codziennym pisaniu.

Cała baza materiałów składa się z trzech poziomów. Poziomy podzielone są na praktyczne działy, które rozpoczynają się od przypomnienia danej zasady ortograficznej, po czym następuje jej utrwalenie poprzez:

ćwiczenia multimedialne – m.in. dyktanda, teksty korektorskie, pisanie z pamięci, wykreślanki,
multimedialne gry edukacyjne – np. memory, koło fortuny, spadające wyrazy,
karty pracy – krzyżówki, rebusy i kolorowanki ortograficzne.

To kompleksowe narzędzie wspierające nauczycieli i terapeutów w prowadzeniu angażujących zajęć oraz pomagające uczniom w opanowaniu i utrwaleniu zasad poprawnej pisowni.

TRUDNOŚCI ORTOGRAFICZNE | Poziom 2



Dla uczniów doskonalących znajomość zasad pisowni języka polskiego

TRUDNOŚCI ORTOGRAFICZNE Poziom 2 to zestaw materiałów, ćwiczeń i gier edukacyjnych, które w atrakcyjny sposób utrwalają i rozwijają znajomość zasad ortograficznych. Ścieżka została opracowana z myślą o uczniach szkół podstawowych, którzy mają już podstawową wiedzę z zakresu ortografii i chcą ją pogłębiać poprzez praktyczne, angażujące zadania.

Ścieżka terapeutyczna TRUDNOŚCI ORTOGRAFICZNE Poziom 2 została opracowana w oparciu o programy multimedialne z serii eduSensus:

• DYSLEKSJA PRO Poziom 2,
• LOGOPEDIA PRO Pakiet GOLD.

Wspomaga m.in. rozwój następujących umiejętności:

• utrwalanie i poszerzanie znajomości zasad pisowni wyrazów z „ó”, „u”, „h”, „ch”, „ż”, „rz”, „ą”, „ę”, „om”, „on”, „em”, „en”, z partykułą „nie” oraz zmiękczeniami,
• stosowanie zasad ortograficznych w dłuższych zdaniach i prostych formach wypowiedzi pisemnych (np. opis, ogłoszenie, pamiętnik),
• samodzielne wyszukiwanie i poprawianie błędów w krótkich tekstach,
• rozwijanie świadomości językowej i logicznego myślenia,
• utrwalanie poprawnych wzorców pisowni poprzez zabawę i praktykę.

Ścieżka obejmuje jedenaście działów tematycznych, w tym dział końcowy „Powtórka – różne trudności ortograficzne. Formy wypowiedzi pisemnych”, w którym uczniowie wykorzystują zdobytą wiedzę w praktyce, poprzez:

ćwiczenia multimedialne – m.in. dyktanda, pisanie z pamięci, teksty korektorskie, wyszukiwanie słów i wykreślanki,
multimedialne gry edukacyjne – np. memory, koło fortuny, spadające wyrazy,
karty pracy – rebusy, krzyżówki i kolorowanki ortograficzne.

To kompleksowe narzędzie, które pomaga nauczycielom i terapeutom w prowadzeniu ciekawych, skutecznych zajęć oraz wspiera uczniów w utrwalaniu zasad ortografii i rozwijaniu umiejętności poprawnego pisania.

TRUDNOŚCI ORTOGRAFICZNE | Poziom 3



Dla uczniów doskonalących umiejętność poprawnego pisania i redagowania wypowiedzi

TRUDNOŚCI ORTOGRAFICZNE Poziom 3 to kompleksowy zestaw materiałów dydaktycznych, który pomaga uczniom szkół podstawowych utrwalać i pogłębiać znajomość zasad pisowni języka polskiego. Różnorodne ćwiczenia multimedialne, gry edukacyjne i karty pracy wspierają rozwój poprawności ortograficznej oraz umiejętność świadomego stosowania reguł w praktyce.

Ścieżka terapeutyczna TRUDNOŚCI ORTOGRAFICZNE Poziom 3 została opracowana w oparciu o programy multimedialne z serii eduSensus:

• DYSLEKSJA PRO Poziom 2,
• LOGOPEDIA PRO Pakiet GOLD.

Wspomaga m.in. rozwój następujących umiejętności:

• doskonalenie znajomości zasad pisowni wyrazów z „ó”, „u”, „h”, „ch”, „ż”, „rz”, „ą”, „ę”, z partykułą „nie”, zmiękczeniami oraz wielką literą,
• stosowanie zasad ortograficznych w rozbudowanych formach wypowiedzi pisemnych (np. rozprawka, podanie, artykuł, reklama),
• samodzielne redagowanie i korekta własnych tekstów pod względem ortograficznym,
• rozwijanie uważności językowej, precyzji i samokontroli pisemnej,
• utrwalanie umiejętności poprawnego i świadomego posługiwania się językiem polskim.

Ścieżka obejmuje jedenaście działów tematycznych, w tym dział końcowy „Powtórka – różne trudności ortograficzne. Formy wypowiedzi pisemnych”, w którym uczniowie utrwalają wiedzę, wykorzystując ją w praktyce, poprzez:

ćwiczenia multimedialne – m.in. czytanie i zapisywanie wyrazów z trudnościami ortograficznymi, dyktanda, teksty korektorskie, pisanie z pamięci, wyszukiwanie słów, wykreślanki
multimedialne gry edukacyjne – np. memory, koło fortuny, spadające wyrazy,
karty pracy – krzyżówki, rebusy, kolorowanki ortograficzne.

W ostatnim etapie uczniowie doskonalą zasady tworzenia wypowiedzi pisemnych takich jak rozprawka, podanie, artykuł czy reklama, co pozwala na praktyczne zastosowanie wiedzy ortograficznej w realnych kontekstach komunikacyjnych.